23 september 2006

epiloog: Algus

Ta oli selle viimaks saavutanud. Harry Potteri mõrva. Voldemort seisis võidukalt keset tühja lagendikku, nautides oma ainsa vastase tapmise saavutust.

Aga mis see oli?

Tundus, et liikumine, kerge ohe temast vasakul. Ta pöördus vaatama ainsat elavat inimest lagendikul.

“Ah, see räpane sopavereline, keda Potter nii väga jumaldas,” sülitas ta.

Kõlas kerge ohe ja vaikus.

“Kahju… ma ei tea isegi su nime,” sosistas ta kohutava naeratuse saatel. Kõik, mida ta läbi udu näha suutis, oli naisekuju, abitult maas siruli. Tüdruku nimi oli Harriet või Helga või mingi muu selletaoline jubedus ning ta tapaks tüdruku kiiresti. Ta tõstis oma võlukepi.

Stopp. Edasi.

Hetk liiga hilja märkas ta tüdruku nägu ning meenutas samal momendil nime Hermione. Aga loits lendas juba läbi õhu, selle surmav roheline helendus lagendikku valgustamas.

Tüdruk kukkus aegluubis, otsekui graatsiline vaim igaviku pimeduses. Kui ta maha langes, märkas Voldemort üht eset tihedalt ta paremasse pihku pigistatuna. See oli süsimust roos, mis polnud närtsinud. Pärast viitkümmet aastat, või üht hetke, sõltub kelle vaatenurgast lähtuda, oli roos täies ilus, terve ja jõuline nagu siis, kui seitsmeteistaastane Tom selle Hermionele andnud oli.

Mina tapsin ta, mõistis ta üsna järsku.
Mina olingi mõrvar.

Ja viimaks, suurim mõistmine kõigist.
Ta oli kuulnud omaenda naeru.

Voldemort vaatles olukorra sügavmõttelist irooniat. Hermione oli läinud minevikku teda tapma, kuid oli temasse hoopis armunud. Tom oli teda kogu südamest armastanud ja siis oli ta kadunud. Selle pärast sai Tomist Lord Voldemort, mis omakorda viis Harry Potteri tapmiseni ja viimaks Hermione mõrvani. See oli nagu hiiglaslikest ketilülidest ring. Kas mõnda lüli saaks lõhkuda?

Hermione oli oma viimastel eluhetkedel mõistnud tehtu tõsidust. Ta oli ainuisikuliselt loonud koletise, kelleks oli Lord Voldemort. Samas, Lord Voldemort oli eksisteerinud ammu enne, kui tüdruk isegi Sigatüükasse läks, või ajakeeraja omandas. Kuidas sai ta vastutada mehe loomise eest, kes oli olemas juba enne ta sündi?

Hermione armumine Tomi oli rikkunud iga ideaali, mille poole nende ühiskond püüdles. Ja samas oli see olnud vältimatu. Tüdruk oli loonud koletise. Kuidas sai miski nii kaunis nagu armastus muuta inimese asjaks, milleks Lord Voldemort saanud oli?

Möödunud sündmuste käigule oli vaid üks selgitus. See oli see traagiline tõde, mida inimrass veel mõistma pidi. See tõde oli muutnud ajaloo kulgu, ning samas hoidnud seda muutumast. Hermione oli määratud tagasi rändama, et Tomi kohata. Samal kombel oli Tom määratud Lord Voldemortiks saama. Nagu Tom oli kunagi teadmatult öelnud, see kõik oli osa hiiglaslikust ettemääratud mustrist. Hermione oli muutnud tuleviku selliseks, nagu ta seda juba tundis.

Saatus, ja ettemääratus. Vähesed uskusid neisse ebamäärastesse mõistetesse ning veel vähemad teadsid, kuidas nendega tegeleda. Aga mida see kõik kokkuvõttes tähendas, oli see, et tähtedesse kirjutatu muutmine võimatu oli.

Lõpuks oleme me alati need, kelleks meid määrati. Valikud mida teeme ei muuda meie saatust; saatus muudab valikuid, mida me teeme.

Voldemort taipas seda, ning märkas, et juba kaheteistaastaselt, arvates, et kogu ta elu on tema jaoks ette plaanitud, oli ta õigus olnud.

Sel hetkel lahkus tema kehast viimane inimlik tunne.

Ma tapan ta. Ma tapan ta, kes iganes see ka oli, kes põhjustas Hermione surma otse mu käte vahel. Ma tapan ta, kui see ka mu viimaseks teoks jääb.

Tom Riddle tapaks Lord Voldemorti, ja see jääks tema viimaseks teoks. Ta vihkas iseennast rohkem, kui terve maailm kokku, ning see oli tohutu saavutus.

Tom Riddle, Voldemort, Must Isand, pööras võlukepi otsa enda poole ning lausus hetkegi kõhklemata tapmisneeduse.

Hiljem kirjutataks, et Harry Potter ja Voldemort olid nii raevukalt võidelnud, et tapsid teineteist ja ka kõik enda ümber. Keegi ei teaks kunagi tõtt, milleks oli, et Voldemort ennast armastusest tapnud oli. Tundest, mida inimesed ajast aega uuesti ja uuesti alahindasid.

Kui hommikune udu metsast hajus ja päike tõusis, näis esmapilgul, et lagendikule midagi elavat jäänud polnud. Aga pigistatud Hermione elutusse kätte oli kesköömust roos, mis oli täpselt Tomi silmade värvi.

Isegi tema surmas polnud roos närtsinud.

25 kommentaari:

Unknown ütles ...

See oli hea jutt. Vähemalt alguses. Lõpus kiskus kõik kiiva imo. Minu arust oli seal selline vigane koht, kus Hermione mõtles, et kas keegi teadis, et ta on ajas tagasi rännanud ning talle tuli meelde, kuidas Dumbledore talle seda oli öelnud, et ta tundis kunagi ühte temasugust inimest. Siis ei olnud tagasirändamine aega ju veel toimunud siiski. Tegelikult on see aja keeramise teema suhteliselt keeruline ja arusaamatu. Nagu inimene läheks ajas tagasi selleks, et ta on seda varem juba teinud. Nii oli näiteks ka 3. raamatus ja see on üks põhjuseid, miks see meeldib mulle natuke rohkem kui teised, peale uuemate raamatute.
Minu arust tundus see tegelikult väga imelik, et Tom suutis Hermionesse ära armuda. Samuti oli imelik koht see, kus oli kirjas, et Tom olevat palju tüdrukuid endaga voodisse meelitanud. Kuid see on fan fic. Ja see on nii tobe nagu Voldemort oleks selliseks muutunud ainult tänu Hermionele. Voldemort süüdistas kõiges armastust. Süüdi on hoopis armastuse puudumine. See näitab, millist suurt kahju võib inimesele teha armastuse puudumine. Mulle meenub siinkohal ka üks minu lemmikuid tsitaate 7. raamatust: "Do not pity the dead. Pity the living, and, above all, those who have lived without love." Dumbledore viitas seda öeldes Voldemortile, nagu ma aru sain, nagu ka ülejäänud sarnase seisusega inimestele.
Nii et ma ei olnud lõpuga rahul. Mulle meeldivad õnnelikud lõpud. Aga siiski, väga hea oli. Ja tõlge on suurepärane.

Anonüümne ütles ...

Hea :)

Anonüümne ütles ...

Minu meelest oli see väga hea jutt. Aga ma ei ole piisavalt tark nagu sina, Phinx. Aga ma lugesin seda suht hingetult. Hermione ja Tom... Oh, see oli ilus armastus... Ma arvan. Aga et Hermione roos ei närbunud, järelikult Tom armastas teda ka surnuna... Ehk Voldemort ja Hermione...

Anonüümne ütles ...

;) NIII ARMAS LUGU...TÕESTI...

Anonüümne ütles ...

ööm . kuidas öelda , et parim lugu !?
mu lemmik siiani .

POTTER , (L)

steffi ütles ...

Parim, parim,parim ! Niiihea . :///

Anonüümne ütles ...

Imehea lugu......Peaaegu mu "lemmikraamat". Läbi ei jõudnud lugeda, :o

Anonüümne ütles ...

KarinSee on ka minu niiöelda ''lemmikraamat''

Anonüümne ütles ...

Nutma ajab :( Juba nutan :[

Anonüümne ütles ...

maissaa , ajast-aega lemmik jutt (L) .

Anonüümne ütles ...

Jah, sitaks hea.. :') Oh jah, see Tom Riddle..
Hästihea, kus see originaal on, kust tõlgitud nagu?

KJ ütles ...

Very good.

Mariann ütles ...

Peaks ütlema, et mulle meeldib selle lõpp rohkem, kui 7. osa originaali oma.

Kairi ütles ...

Täiesti hämmastav; inimesed leiavad ikka veel aega, et seda juttu lugeda! Aitäh teile kõigile :)

Murtagh ütles ...

Ja ma taas loen seda. See on lihtsalt suurepärane. Minu lemmik jutt. Tohutult super. Ma lihtsalt armastan seda.

Anonüümne ütles ...

Oi kurat, kui hea see on <3. :B

Anonüümne ütles ...

Tõlgi veel, tõlgi veel ! :**

Anonüümne ütles ...

Lugesin täna kolmandat korda :) Ja ikka väga meeldib!

Anonüümne ütles ...

Jutt oli väga hea..Haaras kohati päris kaasa. Ning tänud tõlkijale:)

Ene Sepp ütles ...

Lugesin ka nüüd uuesti, ma ei tea mitmendat korda. Superhea jutt! Parim fanfic mida üldse lugenud olen.

Ann Trummal ütles ...

Olen seda juttu nii eesti- kui ka inglisekeelsena kümneid kordi lugenud ja IKKA veel ei väsi ma sellest ära. Suurepärane!

Anonüümne ütles ...

Otsisin üle pika aja selle jutu ülesse jälle.
Kõige parem fic, mida ma eales lugenud olen :)

Anonüümne ütles ...

Niihea! Ei saa lugemist pooleli jätta lihtsalt. Võrratu jutt minumeelest. =)

Fannilehed ütles ...

Parim lihtsalt!!!Ja vaimustav tölge!!

Anonüümne ütles ...

See siin oli esimene fanfic, mida ma üldse lugesin: printisin selle tiinekana lausa välja, et saaks uuesti ja uuesti lugeda. Nüüd on varsti pea 20a möödas ja mõtted vahepeal pöörduvad ikka selle loo juurde, võtsin jälle nüüd aega, et see uuesti läbi lugeda (kuigi seekord nüüd originaalkeeles fanfiction.net lehelt). Tahtsin tänada, et võtsid omal ajal aega, et see eesti keelde tõlkida, sest see tutvustas mulle fanficide maailma!